نتايج يك مطالعه علمي در آلمان نشان داد كه چگونه والدين مي توانند در ايجاد انگيزه ، آماده سازي و ايجاد انگيزه براي يادگيري فرزندان با رفتار خود ، به آنها كمك كنند تا از ايده هاي معمول مانند انجام كارهاي خانه فراتر روند. به گزارش تيتر نيوز ، تيمي از متخصصان دانشگاه فني مونيخ …
تاثير رفتار والدين بر آينده تحصيلي فرزندان https://titr-news.ir/2021/06/تاثير-رفتار-والدين-بر-آينده-تحصيلي-فرز/ تيتر نيوز Mon, 21 Jun 2021 08:55:24 0000 اجتماعي https://titr-news.ir/2021/06/تاثير-رفتار-والدين-بر-آينده-تحصيلي-فرز/ نتايج يك مطالعه علمي در آلمان نشان داد كه چگونه والدين مي توانند در ايجاد انگيزه ، آماده سازي و ايجاد انگيزه براي يادگيري فرزندان با رفتار خود ، به آنها كمك كنند تا از ايده هاي معمول مانند انجام كارهاي خانه فراتر روند. به گزارش تيتر نيوز ، تيمي از متخصصان دانشگاه فني مونيخ …
نتايج يك مطالعه علمي در آلمان نشان داد كه چگونه والدين مي توانند در ايجاد انگيزه ، آماده سازي و ايجاد انگيزه براي يادگيري فرزندان با رفتار خود ، به آنها كمك كنند تا از ايده هاي معمول مانند انجام كارهاي خانه فراتر روند.
به گزارش تيتر نيوز ، تيمي از متخصصان دانشگاه فني مونيخ نتايج 18 مطالعه مقياس بزرگ و 1700 مطالعه فردي ديگر را ارزيابي كردند و نتيجه گرفتند كه نگرش والدين و مسائل يادگيري رفتاري بر عملكرد و انگيزه كودكان تأثير مي گذارد. يادگيري و مطالعه.
وقتي والدين در خانه درباره فرزندانشان در مورد انتظارات آموزشي ، توانايي ها ، سرگرمي ها يا اهميت تحصيل در زندگي شخصي يا اجتماعي خود صحبت مي كنند ، تأثير عميقي در ذهن كودكاني كه درباره مدرسه صحبت مي كنند دارند. يا كمك كردن با مشق شب
به عبارت ديگر ، با اين نگرش نسبت به والدين ، كودكان در مورد معنا و مفهوم آموزش فكر مي كنند و با انگيزه يا اشتياق دروني انتخاب مي كنند.
هولتزبرگر ، مدير تحقيق در دانشگاه فني مونيخ ، گفت: “بيش از همه ، نياز به روشن شدن مسائل انتظار آموزش براي كودكان وجود دارد.”
وي تأكيد كرد: فضاي مناسب براي يادگيري ، مراجعه به كتابخانه و كتابخواني همه خوب است ، اما در مقايسه بايد گفت كه تبادل نظر با كودكان در مورد اهميت يا هدف آموزش مثر است.
دستورالعمل وي اين است كه والدين و فرزندان بايد در مورد چشم انداز آموزشي ، توانايي ها ، علايق يا مضرات فرزندان در اين يا آن درس با يكديگر صحبت كنند. مواردي از قبيل اينكه هدف از اين كارها چيست ، چه گزينه هايي را دوست دارند ، با چه مشكلي روبرو هستند يا چه امكاناتي براي انتظارات آنها در دسترس است.
به گفته دويچه وله ، هولتزبرگر مي گويد: “كودكان بايد تشويق شوند تا در اين مناطق مشاركت فعال داشته باشند ، و پاداش يا جريمه براي تحصيل ، رضايت يا عدم رضايت و تشويق يا مجازات نبايد فقط بر اساس لياقت وي باشد.”
انتهاي پيام